پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
11 فروردين 1399 - 15:32
خبر

یمن وجود بیماران کرونایی در این کشور را رد کرد

وزارت بهداشت یمن وجود بیماران کرونایی در این کشور را رد کرد.
کد خبر : 5772

پایگاه رهنما:

  به نقل از سایت المیادین، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، در این کشور مورد مبتلا به کرونا ویروس ثبت نشده است.

وزارت بهداشت یمن وابسته به انصارالله اعلام کرد، در استان‌های مختلف این کشور پنج یمنی مشکوک به ابتلا به کرونا مورد معاینه و آزمایش قرار گرفتند و تست همه آنها منفی بود.

این وزارت‌خانه صحت اطلاعات درباره وجود اشخاص مبتلا به کرونا در بیمارستان الجمهوری در صنعا را تکذیب کرد.

کمیته فنی مشترک مقابله با کرونا در یمن اعلام کرد، فیلم ویدیویی منتشر شده توسط شخصی که ادعا می‌کند ۴۵ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان مذکور وجود دارد دروغ است و هیچ مورد مبتلا به این ویروس در کشور وجود ندارد.

پیش از این، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت سالگرد شهادت سید حسین بدرالدین الحوثی، رهبر پیشین این جنبش با اشاره به شیوع ویروس کرونا به عنوان یک خطر و تهدید جدید در جهان، اظهار کرده بود: بعید نیست تمایلی از سوی آمریکا برای شیوع این ویروس و استفاده از آن حتی اگر به زیان خود جامعه جهانی ختم شود، وجود داشته باشد.

الحوثی گفته بود: احتمال دارد لابی صهیونیستی در آمریکا که منفعت اقتصادی را توجیهی برای انجام هر کاری هر چند زیان‌بار می‌داند، برای شیوع این ویروس تلاش کرده و با تولید واکسنی به قیمت بسیار بالا سود زیادی به دست آورد. پیش از این نیز برخی شرکت‌های آمریکایی پس از تولید یک واکسن، ویروس آن را شیوع داده‌اند تا به این ترتیب تولید خود را به قیمت‌های بسیار بالایی به فروش برسانند.

او تاکید کرده بود: کشورهای استکبارگر و در راس آن‌ها آمریکا، در درجه اول مسؤول شیوع بیماری‌ها و فجایع در جهان هستند

منبع: الوقت

ارسال نظرات